Oferta
W przedszkolu odbywają się dla dzieci następujące zajęcia dodatkowe:
Umuzykalnienie - Katarzyna Gawior
Gimnastyka korekcyjna - Andrzej Urbański
Język angielski - Alicja Kosewska
Przedszkole uczy dzieci bezpieczeństwa przez zabawę w oparciu o poniższe programy:
PROGRAM EDUKACYJNY "OWCE W SIECI"
Program powstał z inicjatywy słowackiej organizacji pozarządowej eSlovensko. W Polsce został opracowany przez Polskie Centrum Programu Safer Internet, które tworzą Fundacja Dzieci Niczyje oraz NASK.
Program „Owce w sieci” prowadzony jest w grupie dzieci sześcioletnich. Podejmuje problem zagrożeń, jakie niesie korzystanie z zasobów Internetu.
Coraz częściej już dzieci w wieku przedszkolnym potrafią korzystać z różnych programów komputerowych i sprawnie poruszać się po internecie, dlatego ważne jest aby znały zagrożenia świata wirtualnego i wiedziały, jak sobie z nimi radzić.
Program edukacyjny „Owce w sieci” pokazuje, jak bezpiecznie korzystać z nowych technologii.
Kreskówki, które stanowią bazę projektu, odwołują się do klasycznej opowieści o walce dobra ze złem. Występują w nich: mądry Baca, naiwny Jasiek, dzielny Gajowy, niewinne owce i złe wilki.
Akcja rozgrywa się w szałasie na hali, ale opowieści odzwierciedlają obecny styl życia.
W każdej bajce zawarty jest morał, mówiący o tym, jak unikać zagrożeń.
Poruszana tematyka dotyczy m.in: publikacji nagich zdjęć, uwodzenia przez internet, rasizmu i dyskryminacji, prześladowania w internecie, a także wyłudzania danych.
PROGRAM PROFILAKTYCZNY "CUKIERKI"
W przedszkolu program realizowany jest w grupach dzieci pięcioletnich i sześcioletnich.
Program profilaktyczny „Cukierki” podejmuje problem zagrożeń, związanych z substancjami, zabierającymi człowiekowi wolność.
Powstał w oparciu o bajkę autorstwa A. Grzelak pt. „Cukierki”. Dostosowany jest do możliwości rozwojowych dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Problem używania substancji psychoaktywnych nie zostaje nazwany wprost, lecz może zostać przez dzieci zidentyfikowany, jeżeli miały już informacje na ten temat. Dzieci uczą się prawidłowych zachowań w sytuacjach zagrożenia. Otrzymują informacje, gdzie szukać pomocy.
Czynnikami chroniącymi są: więź z bliskimi dorosłymi i relacje z rówieśnikami.
Cele programu:
- przybliżenie dzieciom podstawowych informacji na temat środków uzależniających i zagrożeń z nimi związanych;
- kształtowanie postawy dystansu w kontaktach z nieznajomymi;
- rozwijanie w dzieciach postaw zaufania do personelu przedszkola, jako osób mogących udzielić wsparcia w sytuacjach trudnych;
- kształtowanie umiejętności troski o własne bezpieczeństwo w kontaktach z innymi ludźmi;
- kształcenie umiejętności zauważania i nazywania uczuć własnych i innych ludzi.
Prowadząca: Dorota Biernacka
PROGRAM "PRZYJACIELE ZIPPIEGO"
Program „Przyjaciele Zippiego” to międzynarodowy program promocji zdrowia psychicznego dla dzieci w wieku 5-8 lat, który kształtuje i rozwija umiejętności psychospołeczne u małych dzieci. Uczy różnych sposobów radzenia sobie z trudnościami i wykorzystywania nabytych umiejętności w codziennym życiu oraz doskonali relacje dzieci z innymi ludźmi. Nie koncentruje się on na dzieciach z konkretnymi problemami czy trudnościami, ale promuje zdrowie emocjonalne wszystkich małych dzieci.
Jest to cykl 24 spotkań, realizowanych w najstarszych grupach przedszkolnych w oparciu o bardzo starannie opracowane materiały.
Właścicielem programu jest angielska fundacja „Partnership For Children”. W Polsce, na podstawie podpisanej umowy licencyjnej, od 1 czerwca 2010 roku, wyłącznym przedstawicielem PFC, upoważnionym do upowszechniania programu „Przyjaciele Zippiego” jest Centrum Pozytywnej Edukacji.
Program został zbudowany na założeniu, że małe dzieci można nauczyć radzenia sobie z problemami i trudnościami, dzięki czemu będą lepiej funkcjonować w młodości i w życiu dorosłym, korzystając z tych umiejętności.
Wiek 5-7 lat, to okres rozwojowy, któremu towarzyszy wiele zmian, ogromne tempo uczenia się i nabywania nowych kompetencji. Jest to również etap przekraczania progu szkolnego. Program „Przyjaciele Zippiego” uczy dzieci, jak radzić sobie ze zmianami i wyzwaniami, jak rozwiązywać konflikty i dobrze funkcjonować w grupie. Jest to jedyny program, w którym z małymi dziećmi rozmawia się na temat śmierci i uczuć, jakie towarzyszą nam w sytuacji utraty kogoś bliskiego.
Realizując zajęcia, nie mówimy dzieciom, co mają robić, ani: "To rozwiązanie jest dobre a tamto złe". Natomiast zachęcamy dzieci do analizowania sytuacji życiowych i zastanawiania się nad możliwościami postępowania w tych sytuacjach.
Program pokazuje także, jak ważna jest rozmowa z innymi, kiedy odczuwamy smutek lub złość, jak również jak ważne jest słuchanie innych, kiedy oni przeżywają trudne chwile.
Prowadząca: Katarzyna Gawior, Luiza Lipiec, Mateusz Łączyk