Ramowy rozkład dnia
Rozkład dnia w naszym przedszkolu uwzględnia wymagania zdrowia, higieny zabawy i pracy. Plan zawiera zabawy wynikające z własnej aktywności dzieci, zabawy dydaktyczne, ćwiczenia ruchowe oraz zajęcia organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela ‐ wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwojowych, zabawy sprzyjające osiąganiu gotowości do podjęcia nauki w szkole.
07.00 - 8.30
Schodzenie się dzieci, gry, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela (w zależności od godzin pracy oddziału – w grupach połączonych).
Swobodna zabawa według zainteresowań lub inspirowana przez nauczycielkę o charakterze indywidualnym lub w zespołach, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję.
Zabawy integrujące grupę, kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, zgodne funkcjonowanie w zabawie.
Działania wspomagające rozwój dziecka ‐ indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju.
08.30 - 8.45
Zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne.
Czynności higieniczno‐ porządkowe, przygotowanie do posiłku.
08.45 - 9.00
Śniadanie.
09.00 - 9.30
Czynności higieniczne - mycie zębów, toaleta.
9.30-10.45
Zajęcia dydaktyczne realizowane w/g przyjętego programu wychowania przedszkolnego (rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej).
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, praca indywidualna, praca w zespołach, teatrzyki koncerty.
10.45 – 11.00
Czynności higieniczne
11.00 - 11.45
Swobodne zabawy organizowane w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo ‐ogrodnicze, spacery i wycieczki (poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola).
Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego.
Gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka.
„W niepogodę”- w sali: rysowanie, kolorowanie, wycinanie, ćwiczenia graficzne, słuchowe, oddechowe, gry, układanki, zabawy integracyjne i inne.
11.45 - 12.00
Czynności higieniczne, przygotowanie do posiłku.
12.00 – 12.30
Obiad.
12.30 – 13.00
Czynności higieniczne (toaleta, mycie zębów)
13.00-14.30
Różne formy relaksu, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela, słuchanie muzyki relaksacyjnej, zabawy teatralne, tematyczne, inne wg zainteresowań.
Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania, ćwiczenia z kartą prac, praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych. (zajęcia dodatkowe)
Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze lub/i zabawy ruchowe w sali, praca w kąciku przyrody.
14.30 - 14.45
Czynności higieniczne, przygotowanie do podwieczorku
14.45 - 15.00
Podwieczorek
15.00 - 17.00
Zabawy ruchowe, zabawy w kącikach zainteresowań, manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, układanki i gry stolikowe, wspólne rozmowy, ćwiczenia mowy, usprawnienia rąk, słuchanie bajek. Praca indywidualna. Gry i zabawy ruchowe w ogrodzie, obserwacje przyrodnicze.