Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Ramowy rozkład dnia

Rozkład dnia w naszym przedszkolu uwzględnia wymagania zdrowia, higieny zabawy

i pracy. Plan zawiera zabawy wynikające z własnej aktywności dzieci, zabawy dydaktyczne, ćwiczenia ruchowe oraz zajęcia organizowane,
inspirowane i prowadzone przez nauczyciela ‐ wyzwalające aktywność dzieci
w różnych sferach rozwojowych, zabawy sprzyjające osiąganiu gotowości do podjęcia nauki w szkole.

07:00- 8:30

Schodzenie się dzieci, gry, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci
lub przy niewielkim udziale nauczyciela (w zależności od godzin pracy oddziału

– w grupach połączonych).

Swobodna zabawa według zainteresowań lub inspirowana przez nauczyciela
o charakterze indywidualnym lub w zespołach, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne,
tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą
i ekspresję.

Zabawy integrujące grupę, kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, zgodne funkcjonowanie w zabawie.

Działania wspomagające rozwój dziecka ‐ indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju.

08:30- 8:45

Zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne.

Czynności higieniczno‐ porządkowe, przygotowanie do posiłku.

08:45- 9:00

Śniadanie.

09:00- 9:30

Czynności higieniczne - mycie zębów, toaleta.

9:30- 10:45

Zajęcia dydaktyczne, realizowane w/g przyjętego programu wychowania przedszkolnego (rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej).

Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, praca indywidualna, praca w zespołach, teatrzyki, koncerty.

10:45- 11:00

Czynności higieniczne.

11:00- 11:45

Swobodne zabawy organizowane w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo ‐ogrodnicze, spacery i wycieczki (poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola).

Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego.

Gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka.

„W niepogodę”- w sali: rysowanie, kolorowanie, wycinanie, ćwiczenia graficzne, słuchowe, oddechowe, gry, układanki, zabawy integracyjne i inne.

11:45- 12:00

Czynności higieniczne, przygotowanie do posiłku.

12:00- 12:30

Obiad.

12:30- 13:00

Czynności higieniczne (toaleta, mycie zębów).

13:00- 14:30

Różne formy relaksu, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela, słuchanie muzyki relaksacyjnej, zabawy teatralne, tematyczne, inne wg zainteresowań.

Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności
i zainteresowania, ćwiczenia z kartą pracy, praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych.

Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze lub/ i zabawy ruchowe w sali, praca w kąciku przyrody.

14:30- 14:45

Czynności higieniczne, przygotowanie do podwieczorku.

14:45- 15:00

Podwieczorek.

15:00- 17:00

Zabawy ruchowe, zabawy w kącikach zainteresowań, manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, układanki i gry stolikowe, wspólne rozmowy, ćwiczenia mowy, usprawnienia rąk, słuchanie bajek. Praca indywidualna.
Gry i zabawy ruchowe w ogrodzie, obserwacje przyrodnicze.