Ramowy rozkład dnia
Rozkład dnia w naszym przedszkolu uwzględnia wymagania zdrowia, higieny zabawy i pracy. Plan zawiera zabawy wynikające z własnej aktywności dzieci, zabawy dydaktyczne, ćwiczenia ruchowe oraz zajęcia organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela ‐ wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwojowych, zabawy sprzyjające osiąganiu gotowości do podjęcia nauki w szkole.
| 07:00- 8:30 |
Schodzenie się dzieci, gry, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci – w grupach połączonych). Swobodna zabawa według zainteresowań lub inspirowana przez nauczyciela Zabawy integrujące grupę, kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, zgodne funkcjonowanie w zabawie. Działania wspomagające rozwój dziecka ‐ indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju. |
| 08:30- 8:45 |
Zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne. Czynności higieniczno‐ porządkowe, przygotowanie do posiłku. |
| 08:45- 9:00 |
Śniadanie. |
| 09:00- 9:30 |
| Czynności higieniczne - mycie zębów, toaleta. |
| 9:30- 10:45 |
Zajęcia dydaktyczne, realizowane w/g przyjętego programu wychowania przedszkolnego (rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej). Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, praca indywidualna, praca w zespołach, teatrzyki, koncerty. |
| 10:45- 11:00 |
| Czynności higieniczne. |
| 11:00- 11:45 |
Swobodne zabawy organizowane w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo ‐ogrodnicze, spacery i wycieczki (poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola). Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego. Gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka. „W niepogodę”- w sali: rysowanie, kolorowanie, wycinanie, ćwiczenia graficzne, słuchowe, oddechowe, gry, układanki, zabawy integracyjne i inne. |
| 11:45- 12:00 |
| Czynności higieniczne, przygotowanie do posiłku. |
| 12:00- 12:30 |
| Obiad. |
| 12:30- 13:00 |
| Czynności higieniczne (toaleta, mycie zębów). |
| 13:00- 14:30 |
Różne formy relaksu, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela, słuchanie muzyki relaksacyjnej, zabawy teatralne, tematyczne, inne wg zainteresowań. Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze lub/ i zabawy ruchowe w sali, praca w kąciku przyrody. |
| 14:30- 14:45 |
| Podwieczorek. |
| 15:00- 17:00 |
| Zabawy ruchowe, zabawy w kącikach zainteresowań, manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, układanki i gry stolikowe, wspólne rozmowy, ćwiczenia mowy, usprawnienia rąk, słuchanie bajek. Praca indywidualna. Gry i zabawy ruchowe w ogrodzie, obserwacje przyrodnicze. |
