Ramowy rozkład dnia
Rozkład dnia w naszym przedszkolu uwzględnia wymagania zdrowia, higieny zabawy
i pracy. Plan zawiera zabawy wynikające z własnej aktywności dzieci, zabawy dydaktyczne, ćwiczenia ruchowe oraz zajęcia organizowane,
inspirowane i prowadzone przez nauczyciela ‐ wyzwalające aktywność dzieci
w różnych sferach rozwojowych, zabawy sprzyjające osiąganiu gotowości do podjęcia nauki w szkole.
07:00- 8:30
Schodzenie się dzieci, gry, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci
lub przy niewielkim udziale nauczyciela (w zależności od godzin pracy oddziału
– w grupach połączonych).
Swobodna zabawa według zainteresowań lub inspirowana przez nauczyciela
o charakterze indywidualnym lub w zespołach, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne,
tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą
i ekspresję.
Zabawy integrujące grupę, kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, zgodne funkcjonowanie w zabawie.
Działania wspomagające rozwój dziecka ‐ indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju.
08:30- 8:45
Zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne.
Czynności higieniczno‐ porządkowe, przygotowanie do posiłku.
08:45- 9:00
Śniadanie.
09:00- 9:30
Czynności higieniczne - mycie zębów, toaleta.
9:30- 10:45
Zajęcia dydaktyczne, realizowane w/g przyjętego programu wychowania przedszkolnego (rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej).
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, praca indywidualna, praca w zespołach, teatrzyki, koncerty.
10:45- 11:00
Czynności higieniczne.
11:00- 11:45
Swobodne zabawy organizowane w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo ‐ogrodnicze, spacery i wycieczki (poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola).
Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego.
Gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka.
„W niepogodę”- w sali: rysowanie, kolorowanie, wycinanie, ćwiczenia graficzne, słuchowe, oddechowe, gry, układanki, zabawy integracyjne i inne.
11:45- 12:00
Czynności higieniczne, przygotowanie do posiłku.
12:00- 12:30
Obiad.
12:30- 13:00
Czynności higieniczne (toaleta, mycie zębów).
13:00- 14:30
Różne formy relaksu, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela, słuchanie muzyki relaksacyjnej, zabawy teatralne, tematyczne, inne wg zainteresowań.
Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności
i zainteresowania, ćwiczenia z kartą pracy, praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych.
Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze lub/ i zabawy ruchowe w sali, praca w kąciku przyrody.
14:30- 14:45
Czynności higieniczne, przygotowanie do podwieczorku.
14:45- 15:00
Podwieczorek.
15:00- 17:00
Zabawy ruchowe, zabawy w kącikach zainteresowań, manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, układanki i gry stolikowe, wspólne rozmowy, ćwiczenia mowy, usprawnienia rąk, słuchanie bajek. Praca indywidualna.
Gry i zabawy ruchowe w ogrodzie, obserwacje przyrodnicze.